Bodens schackklubb verksamhetsberättelse 2014

Styrelsen har under året bestått av ordförande Tomas Yttling, kassör Stig Asplund samt ledamot Curt Boström. Revisor har varit Arne Yttling. Föreningen saknar valberedning. Klubben hade årsmöte tisdagen den 4 mars 2014 och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Övriga funktionärer i klubben har varit: webmaster Stig Asplund, rankingansvarig Tomas Yttling, KM-ansvarig Mikael Forsberg. Spelkvällarna har i vanlig ordning mestadels bestått av blixtschack. Vi hade 11 betalande medlemmar, dock inga juniorer. Bo Björklund är hedersmedlem i klubben.

Medlemsavgiften för år 2014 sattes till 850 kr för seniorer och 120 kr för juniorer. Klubben finansierar sin ekonomi enbart med medlemsavgifter, även om Thomas Dahlroth ordnade ett antal stödmedlemmar och därmed gav oss ett högst uppskattat tillskott till klubbkassan. Vi hade sommarupphåll samt ett uppehåll över jul/nyår för att få ekonomin att gå ihop. Klubben har ingen matrialförvaltare men två spelare med domarutbildning; Per Vestin och Mikael Forsberg.

Vi brukar alltjämt Café L'étage som klubblokal och bytte under året spelkväll från tisdag till onsdag. Peter Lindberg har hittat tillbaka till klubben och det är naturligtvis mycket uppskattat.

Klubbmästare i långpartier 2014-15 blev Lennart Eman på mycket övertygande 4.5/5. Två efter särskiljning blev Anders Åström på 3/5, Tomas Yttling blev trea. Roland vann blixtmästerskapet 2014. DM 2014 gick under namnet Folke Åströms minne i vilket ett antal av våra klubbmedlemmar deltog. Roland Eriksson placerade sig på 4:e, Anders Åström på 9:e och Mikael Forsberg på 11:e plats. Anders Åström har varit mycket aktiv under året och spelade väl i Zordix Open där han i ett mycket starkt fält placerade sig trea samt vann rankingpris. Han deltog även i Smarta Boden Open där han placerade sig två, samt i öppna DM för Uppland. Även Per Vestin har spelat väldigt mycket under året i Boden Elo som arrangeras av Emil Hermansson varje helg som intresse finns. Länserien 2013/2014 deltog vi i och placerade oss tvåa efter SS Luleå II.

Boden, mars 2015