Bodens schackklubb verksamhetsberättelse 2016.

Styrelsen har under året bestått av ordförande Tomas Yttling, kassör Stig Asplund samt ledamot Peter Lindberg. Revisor har varit Thomas Dahlroth. Föreningen saknar valberedning. Klubben hade årsmöte onsdagen den 3 mars 2016 och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Övriga funktionärer i klubben har varit: webmaster Stig Asplund, rankingansvarig Tomas Yttling. Lagledare för länsseriespelet var Per Vestin. Spelkvällarna har i vanlig ordning mestadels bestått av blixtschack. Vi hade 15 medlemmar, dock inga juniorer. Bo Björklund är hedersmedlem i klubben.

Medlemsavgiften för år 2016 behölls på tidigare nivåer; 850 kr för seniorer och 120 kr för juniorer. Klubben finansierar sin ekonomi enbart med medlemsavgifter.

Klubbmästare i långpartier 2017 blev Mikael Lundholm, obesegrad på 4/5! Tvåa efter särskiljning blev Anders Åström på 3/5, Mikael Westlund blev trea. Roland vann blixtmästerskapet 2016. BSK representerades i SM av Anders Åström som kom trea i sin Klass II-grupp.

BSK fyllde 100 år i november och detta firade vi med att anordna en snabbschacksturnerning som spelades fredag-söndag sista helgen i november. Vi var 27 deltagare varav en IM samt en WIM. På lördagkvällen hade vi en jubileumsmiddag följt av schackspelande under lite lättsammare former. Vinnare av turneringen blev Pål Röyset från Tromsö.

Ett stort tack till Stig Asplund, Mikael Forsberg och Peter Lindberg för deras idoga arbete som möjliggjorde ett mycket lyckat och uppskattat 100-årsfirande!

Anders Åström sitter i NSFs styrelse som ledamot och representerar BSK. Länsserien spelas

Boden, mars 2016